اداره‌ نفوس ترکیه و ثبت آدرس در آن

اداره‌ نفوس در ترکیه، چیزی شبیه به اداره ثبت‌ احوال در ایران است. شما برای تایید و ثبت آدرس محل اقامت خود باید به آن مراجعه کنید.

خدمات اداره نفوس ترکیه

هر شخصی که در کشور ترکیه زندگی می‌کند، چه به عنوان یک ترک و چه به عنوان یک خارجی حداقل باید یک بار به اداره نفوس مراجعه کند. این اداره خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

تایید آدرس محل سکونت

یکی از مهم‌ترین خدمات اداره‌ی نفوس، تایید رسمی محل اقامت شماست. از آنجایی که این اداره زیر نظر فرمانداری فعالیت می‌کند، شما باید قبل از انجام هر کار رسمی و اداری در سیستم نفوس ترکیه نام خود را ثبت کنید. این روند کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

برای انجام این کار مدارک زیر را نیاز دارید:

1: سند یا اجاره نامه‌ی خانه

2: اصل یکی از قبوض آب، برق، گازی که به نام شماست

3: اصل پاسپورت

4: کارت اقامت و یا همان کیملیک

افتتاح حساب بانکی

برخی از شعب بانک‌های زراعت در ترکیه که برای ایرانی‌ها حساب بانکی افتتاح می‌کند، ثبت آدرس نفوس را جز مدارک اجباری برای افتتاح حساب درنظر می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است بلافاصله بعد از دریافت کارت اقامت به نزدیک‌ترین اداره نفوس محله خود رفته و این فرایند را انجام دهید.

گرفتن گواهی نامه و ثبت ازدواج

همانطور که گفته شد، برای انجام تمامی امور اداری نیاز به ثبت آدرس و مراجعه به این اداره را دارید که تهیه و تبدیل گواهینامه و همینطور انجام مراسم رسمی ازدواج نیز جز آن‌ به حساب می‌آید

گرفتن وقت یا همان راندوو برای اداره نفوس

برای مراجعه به این اداره نیاز به گرفتن وقت قبلی یا راندوو دارید، برای این کار باید به سایت نفوس بروید و از آنجا گزینه‌ی ADRES KAYIT یا همان ثبت آدرس را انتخاب کنید.

تصویر صفحه اصلی برای دریافت وقت مراجعه به اداره نفوس

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مطابق با تصویر پایین برای شما باز می‌شود.

با پرکردن اطلاعات خواسته شده و تایید آن، روز و ساعت مورد نظر خود را برای مراجعه به این اداره انتخاب می‌کنید.

اطلاعات خواسته شده را به دقت و درستی وارد کنید و گزینه‌ی Devam Et را بزنید.

بعد از مراجعه به اداره با وارد کردن شمار کیملیک خود در دستگاه نوبت دهی، به باجه‌ی مربوطه فراخوانده می‌شوید و مدارک خود را تسلیم می‌کنید. معمولا بین یک تا شش ساعت بعد آدرس شما در سیستم تایید می‌شود

سپس می‌توانید از طریق اپلیکیشن و یا سایت E-DEVLET اطلاعات ثبت شده‌ی خود را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *