دریافت کد مالیاتی ترکیه (Vergi Numarasi)

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی که برای دریافت اقامت در کشور ترکیه باید انجام دهید، دریافت کد مالیاتی است. این کد به شما اجاره می‌دهد تا به وسلیه آن بتوانید حساب بانکی افتتاح و درخواست اقامت خود را کامل کنید.

چگونه کد مالیاتی بگیریم؟

برای انجام این کار دو راه وجود دارد. حضور به اداره‌ی «‌Vergi Dairesi» و یا مراجعه به سایت این اداره برای تکمیل فرم.
اگر به دلیل درخواست‌های زیاد در سایت، امکان استفاده از آن را به دست نیاوردید، می‌توانید با سرچ عبارت «‌Vergi Dairesi» در گوگل، نزدیک‌ترین اداره مالیاتی به خود را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید برای دریافت این که چه از طریق سایت و چه از طریق مراجعه‌ی حضوری نیاز به پاسپورت، نوشتن نام و نام خانوادگی کامل و مطابق با پاسپورت و آدرس و کد پستی دقیق محل زندگی خود در کشور ترکیه را دارید.

هزینه دریافت کد مالیاتی چقدر است؟

دریافت این کد برای تمامی شهروندان و توریست‌ها در کشور ترکیه «رایگان» است. به خاطر داشته باشید که اداره مالیاتی که به آن مراجعه می‌کنید تنها کپی پاسپورت شما را درخواست می‌کند و اگر از طریق سایت اقدام به دریافت این کد می‌کنید تنها فایل اسکن شده پاسپورت خود را باید در آن وارد کنید.

پس در نظر داشته باشید به افراد سودجو به بهانه «هزینه‌ی دریافت کد مالیاتی» هیچ مبلغی را پرداخت نکنید.

با کد مالیاتی چه کارهایی انجام می‌دهیم؟

برخلاف تصور و اطلاعات غلط، دریافت این کد ده رقمی الزاما به منظور پرداخت مالیات نیست.
شما تنها با دریافت این کد است که می‌توانید حساب بانکی افتتاح کنید و درخواست اقامت توریستی و یا دائم برای حضور در کشور ترکیه بدهید. همچنین پرداخت حق خاک و هزینه‌های دریافت کارت اقامت و تمامی کارهای قانونی در این کشور نیاز به داشتن این کد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *