تغییر قیمت شهروندی ترکیه از 250 به 400 هزار دلار

دولت ترکیه اعلام کرد از ماه آپریل سال 2022 تغییر قیمت شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور برای خارجی‌ها از 250 به 400 هزار دلار اعمال خواهد شد.

اطلاع رسانی در روزنامه‌های رسمی

بعد از به چاپ رسیدن این مصوبه‌ی دولت در روزنامه‌های رسمی ترکیه در 13 می 2022، شرایط اخذ شهروندی و پاسپورت برای خارجی‌ها دست خوش تغییر شد و از ماه آپریل ( خرداد 1401) اجرایی خواهد شد.

تغییر قیمت شهروندی ترکیه و اقامت در آن بعد از حمله‌ی روسیه به اوکراین و سرازیر شدن شهروندان روس به کشور ترکیه انجام شد، تا جایی که در ماه مارچ سال جاری، شهروندان روسی در صدر خرید ملک در کشور ترکیه قرار گرفتند.


عدم حق فروش و انتقال تا سه سال

خرید ملک و دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه علاوه بر پرداخت حداقل 400 هزار دلار به اضافه‌ی هزینه‌های جانبی کارشناسی، مستلزم عدم انتقال و فروش آن به مدت سه سال است.

تصویر پاسپورت عمومی کشور ترکیه

شرایط اخذ شهروندی ترکیه

1:ملک خریداری شده حتما باید به صورت نقد خریداری شود.

2: سه مالک قبلی نباید فرد خارجی باشند.

3:ملک باید فاقد بدهی باشد.

الزاما نیاز به خرید یک ملک با ارزش 400 هزار دلار نیست، میتوانید چند ملک خریداری کنید و در مجموع ارزش 400 هزار دلار را تامین کنید.



شهروندی با سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری

در راستای این تغییر بر اساس بند جدید (ف) که به قوانین اخذ شهروندی افزوده شده است، از این پس افراد خارجی با سپرده‌گذاری حداقل 500 هزار دلار به مدت سه سال در صندوق‌های تعیین شده از سوی سازمان بازرسی و تنظیم بیمه و بازنشستگی ویژه هم از حق اخذ شهروندی کشور ترکیه برخوردار خواهند بود.

با اخذ پاسپورت کشور ترکیه به 110 کشور بدون نیاز به ویزا و به بیش از 47 کشور دنیا با ویزای فرودگاهی سفر کنید. همچنین پاسپورت کشور ترکیه در رتبه‌ی 50 قرار دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *